سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه نویسی کودکان

سیستم عامل های Scratch ، Minecraft و App Inventor که به طور گسترده برنامه نویسی کودکان مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین به کودکان اجازه می دهند تا به برنامه نویسی نزدیک شوند ، همه مهارت های مفید برای ارتباط با دیگران و دنیای آینده کار را توسعه دهند.

 

خراشیدن

Scratch یک محیط برنامه نویسی بسیار ساده برای استفاده و بصری است.

این برای کودکان 8 تا 16 ساله که می خواهند به دنیای برنامه نویسی نزدیک شوند توصیه می شود.

برنامه نویسی با Scratch به لطف زبان بسیار بصری به آسانی ساخت برنامه نویسی کودکان یک سازه با آجرهای لگو است.

به لطف بلوک های رنگی ، که حاوی کدهای برنامه نویسی هستند ، کودکان می توانند با کشیدن و ترکیب آنها داستان ها و بازی های ویدیویی خارق العاده ای ایجاد کنند.

 

با استفاده از سیستم عامل Scratch ، کودکان یاد می گیرند:

 

کار در یک گروه ، توسعه مهارت های بین فردی آنها

حل مسئله ، از طریق حل مشکلات برنامه نویسی کودکان فزاینده دشوار ؛

به لطف خودمختاری در ساخت داستان ها و بازی ها ، خلاقیت خود را توسعه دهند.

همانند آجرهای لگو ، تنها محدودیت تخیل آنهاست! ایرانیان سایبر برای درک چگونگی استفاده بهتر از خراش ، توصیه می کنیم مقاله ما را در مورد خراش بخوانید.

اگر شما علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد Scratch و نحوه کار آن هستید ، ما یک راهنمای واقعی با بسیاری از نکات و اطلاعات مفید ارائه داده ایم. راهنمای خراش آزمایشگاه Sprint را اینجا بخوانید!

 

سپتامبر گذشته ، به مناسبت سه روز Todi Appy Day ، ما در تأمل در مورد برنامه های اختصاص داده  برنامه نویسی کودکان شده به کودکان در سن مدرسه در پانل "بزرگ شدن در عصر دیجیتال" همکاری کردیم. با افزایش سن کاربران کوچک ، محتوای دیجیتال چندرسانه ای کاهش می یابد ، اما برنامه های کاربردی منطقه ای مهم را هدف قرار می دهند: برنامه هایی برای یادگیری برنامه ریزی. آنها که برای تبلت ها ساخته شده اند و یا از برنامه های وب موجود در آن گرفته شده اند ، به کودکان می آموزند که از کد به روشی بازیگوشانه نه به عنوان متن نوشته شده بلکه به صورت بلوک های تصویری از پیش تعریف شده استفاده کنند تا در توالی های منطقی برنامه نویسی کودکان  قرار گیرند.

 

هدف برنامه هایی مانند Hopscotch یا Lightbot و برنامه هایی مانند Scratch ، Blockly و Tynker این است که به کودکان یک ابزار ساده برای یادگیری نحوه ایجاد انیمیشن ها ، برنامه ها و بازی های ویدئویی را در یک حد فاصل پیچیدگی ، به کودکان ارائه دهند. موفقیت این ابزارها اکنون به خوبی شناخته شده است ، به لطف عملکرد برنامه نویسی کودکان  جنبش هایی مانند CoderDojo ، که - در سال 2011 در ایرلند متولد شد - در سال 2013 وارد ایتالیا شد و اکنون دارای دفاتر در سراسر کشور است.

 

اکنون نیاز به آموزش کدگذاری به کودکان در سطح نهادی نیز احساس می شود. متن La Buona Scuola ، که حاوی رهنمودهایی برای اصلاح بعدی مکتب ایتالیایی است ، در حقیقت تأیید می کند که "آیا لازم است فشار بیشتری برود؟" مرز سوادآموزی ، افزایش دانش زبانهای خارجی برنامه نویسی کودکان ، دیجیتال ، اقتصاد "و" معرفی کدگذاری در مدرسه ایتالیا از ابتدائی "ضروری است.