سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان

 

چرا پایتون بهترین زبان برای آموزش کدنویسی به کودکان است؟

هشدار اسپویلر: من پایتون را به عنوان بهترین زبان برای کودکانم برای یادگیری کدنویسی کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان انتخاب کردم. اگر می‌خواهید بهترین کتاب‌ها را برای آموزش پایتون بدانید، به جدول خلاصه‌ای که گزینه‌ها را با هم مقایسه می‌کند، بروید، یا لطفاً همانطور که در زیر روند انتخاب خود را توضیح می‌دهم، با من همراه شوید.

 زمانی که تقریباً شش سال پیش برای اولین بار شروع به آموزش کدنویسی به پسرم کردم، مدت زیادی با این سؤال دست و پنجه نرم کردم که "بهترین زبان برای آموزش کدنویسی به بچه ها چیست". من یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار نیستم، اما پاسکال و HTML    را در دبیرستان، سپس C++ و جاوا اسکریپت را در کالج و در نهایت Excel VBA و Oracle SQL بسیار کاربردی را در دنیای تجارت یاد گرفتم. با قرار گرفتن در معرض همه این زبان ها، من در طول چندین دهه، طیف گسترده ای از سلیقه ها و ترجیحات را جمع کردم. با داشتن این تجربه، در اینجا پنج نکته کلیدی که در انتخاب زبان اول برای آموزش برنامه نویسی به چهار فرزندم استفاده کردم آورده شده است:

 کد منبع مرتب سازی سریع

مغز 14 ساله من هنگام کدگذاری Quick Sort در دبیرستان منفجر شد. این همان کد پاسکال واقعی است که من نوشتم. برای بزرگتر شدن کلیک کنید

سهولت یادگیری. ما با بچه هایمان آنقدر جوان شروع کردیم که مجبور شدم به نحو کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان ساده و مستندات واضح تکیه کنم. زبان‌های قدیمی‌تر، باطنی یا با هدف خاص مانند Scheme، Fortran یا Awk برای نسل متفاوتی از برنامه‌نویسان طراحی شده‌اند، زمانی که «ابرهای محاسباتی»، اوه، مین‌فریم بودند. توضیح تاریخچه مجموعه ویژگی‌ها و اهداف آن‌ها (گاهی اوقات شامل کارت‌های پانچ می‌شود، به شما نمی‌گویم) نبردی به نظر می‌رسید که من آمادگی آن را نداشتم.

کاربردی و محبوبیت. من هر زبانی را که «تورینگ کامل» نبود، دور انداختم، اصطلاحی که دانشمندان علوم رایانه از آن به عنوان شیبولث برای جدا کردن زبان‌های رایانه واقعی استفاده می‌کنند. همچنین باید به خوبی با وب بازی می‌کرد و در محیط کار مدرن استفاده می‌شد، بنابراین ترجیحاً باید در یک فهرست برتر در جایی قرار گیرد. خیلی خوب است که زمانی COBOL به طور گسترده مورد توجه قرار گرفت

 pted، اما من نمی بینم که برنامه های وب جدید یا برنامه های تلفن همراه با آن شروع به کار کرده باشند، بنابراین محبوبیت اخیر بسیار مهم است.

به یک شرکت یا فناوری وابسته نیست. من طرفدار قوی نرم افزار منبع باز کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان هستم (به همین دلیل است که این سایت با افتخار وردپرس را روی لینوکس و سایر فناوری های آزاد/باز اجرا می کند)، بنابراین این اولویت نامزدهای بالقوه خوبی مانند VB.net و C# را حذف کرد. حتی با وجود اینکه سی شارپ تا حدودی استاندارد شده است، هنوز هم بسیار به مایکروسافت و ویندوز مرتبط است. این تخصص فوری در یک فناوری اختصاصی به دانشجویان جوان اجازه نمی دهد تا در مسیرهای شغلی آینده خود انعطاف پذیری زیادی داشته باشند. ایرانیان سایبر در مقابل، جاوا، زبانی از اکتساب Oracle"s Sun، کار بسیار بهتری را برای فراتر رفتن از ریشه های شرکتی خود انجام داده تا توسط جامعه گسترده ای پذیرفته شود.

اصول طراحی برای "صحت". اجازه دهید توضیح دهم: من عاشق یک زبان کامپیوتری به نام پرل هستم. من فکر می کنم که بنیانگذار آن، لری وال، یکی از باهوش ترین و خوب ترین موجودات روی کره زمین است. چه تعهد او به نرم افزار رایگان و منبع باز کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان باشد، چه ایمان مسیحی فروتن یا شهرت عجیبش برای کمدی، او فقط یک مرد فوق العاده است. اما نقاط قوت پرل - انعطاف پذیری و میانبرهای پر از نماد - آن را برای تازه واردها، به خصوص بچه هایی که تازه کدنویسی را یاد می گیرند، دلهره آور می کند. هیچ «راه درستی» برای انجام کاری در پرل وجود ندارد. برعکس، بهترین برنامه نویسانی که در زمان صرفه جویی می کنند اغلب ناخواناترین و مبهم ترین کدهای قابل تصور را می سازند. در عوض، من زبانی با خوانایی نزدیک به انگلیسی می خواستم. علاوه بر این، من برای انجام کارها بر اساس یک استاندارد یا «راه»، شخصی را ترجیح می دهم که دارای حس هویت قوی باشد.

شی گرا است یا حداقل مسیری قوی برای یادگیری OOP فراهم می کند. بسیاری از برنامه نویسان نوپا وقتی در مورد اشیا، کلاس ها، وراثت و غیره یاد می گیرند شروع به ترک تحصیل می کنند. اگر بتوان این مانع را در اولین زبانی که یک دانش آموز یاد می گیرد غلبه کرد، من به این فکر کردم که او ممکن است به سراغ زبان های دیگر نیز برود. اما اگر زبانی به عنوان یک مهارت شغلی بدون آموزش تئوری شی گرا به شما قابل اجرا باشد، می ترسیدم که یادگیرندگان جوان من به عنوان متخصص آن زبان اول، خود را کبوتر سوراخ کنند کتاب برنامه نویسی کودکان و با تنبلی به پتوی راحت کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان خود از تخصص کاربردی/اجباری خود بچسبند.