آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان
که در سال 1995 توسط آکادمی آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان علوم به رهبری ژرژ چارپاک ایجاد شد، با ارائه دو جلد بسیار زیبا با عنوان "1، 2، 3 ... کد" به خارج از حوزه علوم طبیعی قدم گذاشت. ! »برای معلمان مدرسه و کالج
آنها که قبلاً به طور گسترده توزیع شده اند، مقدمه ای تدریجی برای الگوریتم ها و برنامه نویسی بر اساس پروژه های مبتنی بر سیستم Scratch و بر روی ربات های کوچک ارائه می دهند. Scratch که در MIT ایجاد شد، به یک استاندارد جهانی برای سواد رایانه تبدیل شده است. این امکان را به کاراکترها می دهد تا با استفاده از یک زبان برنامه نویسی گرافیکی که در آن دستورالعمل ها توسط قطعات مونتاژ شده روی صفحه نمایش داده می شود، آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان روی یک تنظیمات مدولار متحرک شوند. شهودی، نه تنها اساس برنامه نویسی، بلکه تعامل بین فرآیندهای موازی را نیز برجسته می کند. یا با فعالیتهای «بدون برق»، بدون استفاده از رایانه، اما از دیدگاه رایانه بسیار مرتبط، یا با برنامهریزی روباتها برای تماس مستقیم با ماده، تکمیل میشود. پژوهشگران در این آموزش معلمان مشارکت زیادی دارند و سمینارها در حال رونق است
و والدین عزیز، اگر می خواهید بفهمید فرزندانتان چگونه زندگی خواهند کرد، این کتاب ها را نیز بخوانید و پروژه های خود را محقق کنید، در آنجا چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت موسسه ملی انفورماتیک
این کتاب حاصل بیست سال تجربه در زمینه الگوریتم و برنامه نویسی است. این دوره همانطور که در موسسه ملی انفورماتیک الجزایر (Ex C.E.R.I) برای دانشجویان سال اول چرخه "مهندس دولتی در علوم کامپیوتر" ارائه می شود
این یک دوره پشتیبانی برای دانش آموزانی است آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان که دانش برنامه نویسی ندارند. همچنین برای دانش آموزانی در نظر گرفته شده است که قبلاً اولین تجربه در برنامه نویسی را دارند و می خواهند در مورد هنر برنامه نویسی بیشتر بدانند
هدف دوره
این دوره چهار جنبه اصلی و نزدیک به هم مرتبط را پوشش می دهد: الگوریتم، داده، روش شناسی و برنامه نویسی. در گام اول، ما عمدتا به فرمالیسم الگوریتمی علاقه مندیم، مجموعه ای از قراردادها که اجازه می دهد راه حل ها بیان شوند. سپس روی اشیاء ساده کار می کنیم و الگوریتم هایی را روی ماشین تورینگ توسعه می دهیم. در مورد مرحله دوم، کاملاً به مطالعه ساختارهای داده اولیه یعنی بردارها، لیست های خطی و فایل ها اختصاص دارد. یک زبان برنامه نویسی آموزشی برای یادگیری برنامه نویسی (PASCAL) استفاده می شود. روشی برای یافتن الگوریتم ها، تجزیه و تحلیل از بالا به پایین، همراه با تمام مفاهیمی که با آن همراه است مورد بحث قرار می گیرد
بخش اول شامل درس الگوریتمی است. مفاهیم اساسی با نشان دادن ساخت ایرانیان سایبر برنامه های ساده از بیان آنها در زبان طبیعی با اشکالات آن در بیان آنها به طور کامل در یک زبان الگوریتمی ارائه می شود. الگوریتم های زیادی بر روی ماشین تورینگ توسعه داده شده اند تا با زبان الگوریتمی آشنا شوند. با بسیاری از برنامه ها مقدمه ای بر فایل ها و به خصوص ساختار فایل ها ارائه شده است. اساساً برنامه های ایجاد، نگهداری و مرتب سازی فایل ها را در آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان آنجا خواهید یافت. روشی از طراحی الگوریتمها که تحلیل از بالا به پایین است با ارائه کلیه مفاهیم مرتبط مانند مفهوم دامنه، ارتباط بین ماژولها، پارامترهای رسمی و واقعی، شی محلی و سراسری و غیره در PASCAL در معرض دید و نشان داده شده است
بخش دوم مجموعه ای از اوراق امتحانی را ارائه می دهد. برای هر موضوع، تمام دروس برای دانستن مشخص شده است
بخش 3 پاسخ های معمولی را به موضوعات ارائه شده در بخش 2 ارائه می دهد
قسمت 4 مجموعه ای از تمرین های برنامه نویسی اصلاح شده را ارائه می دهد. برای هر برنامه، داده ها و گاهی اوقات نتایج دقیق را ارائه کرده ایم تا مطابقت آنها را نشان دهیم
قسمت 5 مجموعه ای از ضمیمه های بسیار مفید را برای یک محیط برنامه نویسی ارائه می دهد. پیوست 1 زبان الگوریتمی مورد استفاده را خلاصه می کند. ضمائم 2 و 3 اطلاعات بیشتری در مورد برخی از مفاهیم اساسی و روی دیسک ها ارائه می دهند. ضمیمه 4 توابع اصلی DOS مفید برای هر کاربری میکروکامپیوتر را خلاصه می کند. ضمائم 5 و 6 از یک سو ابزارهایی را برای نمایش شماتیک الگوریتم ها (فلوچارت ها) و از سوی دیگر برای ترجمه آنها به زبان های سطح پایین (مثلاً زبان اسمبلی) ارائه می کنند. در پیوست 7، راهی برای آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان نوشتن پرونده برنامه نویسی خواهید یافت. در نهایت با پیوست 8 با مجموعه ای از توصیه های کاربردی در قالب ضرب المثل های مفید برای هر برنامه نویسی به پایان رسید