آموزش بازی اسکرچ از صفر تا صد
بچه به یاد داشته باشید سپس اطلاعات بیشتری از بازی اسکرچ جمله کشوری که در آن زندگی می کنید، تاریخ تولد و آدرس ایمیل را وارد خواهید کرد.
زمانی که این فرآیند را کامل کردید، زمان شروع کدنویسی است!
مرحله 2: پروژه جدید را شروع کنید
به حساب جدید خود وارد شده اید؟ عالی! روی "ایجاد" در بالای صفحه خود کلیک کنید.
شروع-پروژه-جدید-با-خراش
شما باید رابطی را ببینید که شبیه تصویر بالا است. اینجا بازی اسکرچ جایی است که شما پس زمینه ها، کاراکترها و اشیاء را برای پروژه های خود ایجاد می کنید.
به کاراکترها و اشیاء جن می گویند. در سمت چپ، بلوکهای Scratch را خواهید دید. شما از این بلوک ها برای کدنویسی پروژه خود استفاده می کنید که امکان حرکت و تعامل را فراهم می کند.
مرحله 3: Sprites را اضافه کنید
Scratch به شما این امکان را می دهد که به هر تعداد که می خواهید sprite اضافه یا حذف کنید.
افزودن-حذف-اسپریت-در-خراش
در بالا، دایرههایی را در اطراف دو عنصر خواهید دید: sprite پیشفرض (Cat Scratch) و دکمه "Choose a Sprite". برای انتخاب یک اسپرایت جدید، روی دکمه کلیک کنید. بازی اسکرچ با این کار چندین گزینه از جمله Choose a Sprite، Paint و Upload a Sprite در اختیار شما قرار می گیرد.
انتخاب یک جن در خراش
در تصویر بالا، صفحه "انتخاب یک جن" را مشاهده خواهید کرد. در اینجا، می توانید از بین شخصیت ها و اشیاء مختلف انتخاب کنید.
این اسپرایت های از پیش تعیین شده کدنویسی را آسان می کنند. همچنین میتوانید برای انتخاب پسزمینه، روی دکمه «انتخاب پسزمینه» (در سمت راست دکمه «انتخاب یک اسپریت») کلیک کنید. برای اهداف این آموزش، Avery and Spaceship Backdrop را انتخاب می کنیم.
هنگامی که با Scratch آشنا شدید، می توانید عناصر آموزش برنامه نویسی کودکان سفارشی خود را بگنجانید. یا آنها را آپلود کنید یا مستقیماً در اسکرچ بکشید!
مرحله 4: کد با بلوک
خوب، پس شما اسپریت های خود را در جای خود دارید. اکنون زمان کدنویسی برای آنهاست!
code-for-your-sprites-with-blocks
تصویر بالا نمونه ای از کدهای اصلی را نشان می دهد که کاراکتر شما را در چهار جهت می چرخاند. برای ایجاد این بلوک اسکریپت، به سادگی بلوک ها را از سمت چپ به قسمت مرکزی رابط برای اسپرایت مربوطه بکشید و رها کنید.
حالا، آن را با اوری امتحان کنید! همانطور که می بینید، بازی اسکرچ وقتی روی کلیدهای جهت دار کلیک می کنید، او می چرخد.
به خاطر داشته باشید که شما معمولاً برای اجرای پروژه خود به یک بلوک پرچم سبز نیاز دارید. این مثال ساده کد حرکتی برای کار کردن به پرچم سبز نیاز ندارد.
برای درس حرکت، آموزش ما در مورد نحوه انجام حرکت اسپرایت در اسکرچ را بخوانید.
مرحله 5: پروژه خود را اجرا کنید
در حال حاضر، برای بخش واقعا سرگرم کننده!
پروژه را اجرا کنید
شما Sprites و کد خود را دارید. به سادگی بر روی پرچم سبز کلیک کنید - این بلوکی است که معمولاً در بالای اسکریپت کد، همانطور که در بالا نشان داده شده است، یافت می شود - و اجازه دهید پروژه شما اجرا شود!
مطمئن شوید که نام پروژه خود را ذکر کرده و در حساب خود ذخیره کنید. همچنین می توانید آن را با انجمن Scratch به اشتراک بگذارید.
استفاده از کدنویسی برای آموزش جبر – ایجاد اسکریپت های ساده در Scratch
ارسال شده در 6 آگوست 2023 توسط کورنی
جبر یکی از آن موضوعاتی است که اغلب برای بازی اسکرچ دانشآموزان مورد سرزنش قرار میگیرد - خیلی سخت است، منطقی نیست، و این حروف در معادله ریاضی چه میکنند! یافتن راههایی برای ارتباط دانشآموزان با مفاهیمی که زیربنای آن سؤالات به ظاهر بیمعنی است، به آنها کمک میکند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و حتی ممکن است نگرش خود را تغییر دهند!
در چند سال گذشته من با استفاده از Scratch بازی کردم تا دانش آموزانم با جبر درگیر شوند. Scratch یک پلتفرم رایگان و آنلاین برنامه نویسی است که می توان از آن برای آموزش موضوعات مختلف از جمله جبر استفاده کرد.
من واحدی را در زمینه یادگیری جبر با کدگذاری ایجاد کرده ام که بر اساس رویکرد پروژه ای ساخته شده است. این واحد دارای مجموعه ای پیشرونده از چالش های کدگذاری است که ریشه در یک مفهوم جبری دارد. این واحد با آشنایی دانش آموزان با اصول کدنویسی مانند متغیرها، حلقه ها و شرطی ها آغاز می شود. بازی اسکرچ سپس دانشآموزان از این مفاهیم برای ایجاد پروژههایی استفاده میکنند که مفاهیم جبری، مانند معادلات خطی، توابع، و بازگشت را بررسی میکنند. متغیرها یک مفهوم ضروری برای درک هستند و من اغلب این را با وادار کردن دانشآموزان به این موضوع معرفی میکنم که در کجای دنیای خود متغیرها را میبینند.
پروژه ها
در اینجا لیست پروژه هایی است که دانش آموزان باید بازی اسکرچ تکمیل کنند (نمونه های کار شده نیز در استودیو Scratch موجود است). لطفاً توجه داشته باشید که این لیست دارای پیوندهایی به راه حل های کار شده است، بنابراین نباید با دانش آموزان به اشتراک گذاشته شود زیرا آنها باید خودشان راه حل را پیدا کنند!
الگوساز: پروژه ای ایجاد کنید که دارای الگوهای اعداد باشد (فرد، زوج، مربع، اول، فیبوناچی…). سعی کنید با استفاده از ابزار pen چند الگوی صدا و الگوهای طراحی نیز ایجاد کنید.
برنامهنویسی الگوهای موسیقی: برنامهای ایجاد کنید تا کاربران بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند تا یک الگوی موسیقی را ایجاد یا تغییر دهند.
صفحه دکارتی: با استفاده از پس زمینه xy، پروژه ای ایجاد کنید که در آن کاربران یک جفت مختصات را وارد می کنند که یک اسپرایت را حرکت می دهد.
کاوش مریخ: برای ایجاد برنامه برای مریخ نورد مراحل این سایت را دنبال کنید
الگوهای رسم: پروژه ای ایجاد کنید که در آن کاربران یک قانون (به عنوان مثال + 3، - 5) یا یک گرادیان و قطع y را وارد می کنند که برنامه یک خط مستقیم را در صفحه دکارتی ترسیم می کند.
کشتیهای جنگی: پروژهای بسازید که شبیه بازی مدرسه قدیمی «کشتیهای جنگی» است.
ماشین تابع: پروژه ای ایجاد می کند که لیستی از جفت های مختصات تولید می کند و کاربران باید قانون را وارد کنند.
شماره من را حدس بزنید: پروژه ای ایجاد کنید که کاربر شماره ای را که کد با آن شروع شده را حدس بزند
سازنده چند ضلعی: پروژه ای ایجاد کنید که در آن کاربر تعداد اضلاع یک چند ضلعی را وارد می کند و برنامه این شکل را ترسیم می کند که اندازه زاویه داخلی، زاویه بیرونی و مجموع زوایای داخلی را نشان می دهد.
پی یاب: پروژه ای ایجاد کنید که در آن کاربر مقداری را برای بازی اسکرچ قطر یک دایره وارد می کند و برنامه دایره ای را ترسیم می کند که نشان می دهد قطر حدوداً 3 برابر در محیط قرار می گیرد.
مانیتور نویز کلاس: پروژه ای ایجاد کنید که نویز کلاس را کنترل کند (از متغیر "بلندی" در بلوک های حسگر استفاده کنید)
یافتن آب در مریخ: یک ریمیکس از این پروژه اسکرچ بسازید و مریخ نورد را برنامه ریزی کنید تا به طور مستقل آب (کریستال آبی) را پیدا کند.
Magic 8 Ball: یک پروژه برای یک توپ جادویی 8 ایجاد کنید. از یک احتمال تصادفی (بین 0-1) برای بازگرداندن پاسخ مربوط به 8 عبارت احتمال مختلف (بعید، محتمل، ممکن، محتمل، غیرممکن، بسیار محتمل، قطعی، شانس ضعیف، شانس 50-50، شانس خوب) استفاده کنید.
ماشین حساب: این آموزش را برای ساخت ماشین حساب Scratch دنبال کنید.
ارائه بازخورد در مورد پروژه های دانشجویی
بنابراین شما باید کلاس خود را بر روی تمام این پروژه های مختلف کدنویسی کار کنید. چگونه می توان دید که همه آنها به کجا رسیده اند تا بتوانید مراحل بعدی را به آنها ارائه دهید؟ میتوانید از ترکیب Google Form و Google Sheet مشترک استفاده کنید. این ویدیو را برای قدم زدن در آن ببینید:Juni Learning دوره های آنلاین برنده جایزه را برای کودکان 8 تا 18 ساله ارائه می دهد. دورههای خصوصی، گروهی و خودآموز در مهارتهای دنیای واقعی مانند برنامهنویسی، سرمایهگذاری، سخنرانی عمومی و موارد دیگر را کاوش کنید. ما تلاش می کنیم دانش آموزان را در همه جا با اشتیاق، Scratch game خلاقیت و هیجان برای یادگیری عملی توانمند کنیم.