ایجاد بازی های اسکرچ منحصر به فرد
راهنمایی معلم
شروع کار با Scratch
کیفیت تضمین شده رده: کامپیوتر ناشربازی اسکرچ، مادام العمر مهد کودک، شرکت اختراع بازیگوش
این منبع اصول اولیه استفاده از Scratch را توضیح می دهد. با شروع نحوه انجام حرکت اسپرایت، توضیحات بیشتر نحوه اضافه کردن صدا، رقصیدن، شروع یک رویه با استفاده از پرچم سبز، تغییر رنگ، شروع یک رویه با فشار کلید و افزودن اسپرایت های بیشتر را نشان می دهد.
دستورالعمل های ساده و واضح این منبع را برای دانش آموزانی که برای اولین بازی اسکرچبار شروع به کاوش در Scratch می کنند، مناسب می کند.
ایجاد، یادگیری و برنامه نویسی با راهنمای Scratch
کیفیت تضمین شده رده: کامپیوتر ناشر: SCRATCH - DEVTECH RESEARCH GROUP، مادام العمر مهد کودک، شرکت اختراع بازیگوش
زبان برنامه نویسی Scratch دانش آموزان را قادر می سازد تا شخصیت هایی بسازند که قادر به رقصیدن، آواز خواندن و تعامل با یکدیگر باشند. دانش آموزان می توانند تصاویری بسازند که در پاسخ به حرکات ماوس می چرخند، می چرخند و متحرک می شوند و تصاویر را با جلوه های صوتی و کلیپ های موسیقی ادغام می کنند. دانش آموزان می توانند یک کارت تولد تعاملی برای یک دوست یا یک گزارش مدرسه تعاملی ایجاد کنند.
در انجام وظایف مورد نیاز، دانش آموزان اصول ریاضی و محاسباتی موردبازی اسکرچ نیاز برای دستیابی به نتیجه مطلوب را یاد می گیرند. هنگامی که دانشآموزان برنامههایی را در اسکرچ ایجاد میکنند، مفاهیم محاسباتی اصلی مانند تکرار و شرطیها را یاد میگیرند و مفاهیم مهم ریاضی مانند مختصات، متغیرها و اعداد تصادفی را درک میکنند.
بیت و بایت با اسکرچ ماهیگیری می کنند
کیفیت تضمین شده رده:کامپیوترناشر:مجله Ask
این منبع مقدمهای برای Scratch برای دانشآموزان جوانتر فراهم میکند. این شامل دو کودک است که با چیدن بلوکها و بحث در مورد فرآیند مربوطه، نسخهای از بازی اصلی FishChomp را میسازند.
اصول اولیه برنامه نویسی تحت پوشش عبارتند از: انباشتن بلوک ها برای انجام اقدامات، رفع اشکالات، دریافت کمک و استفاده از ایده های پروژه های دیگر.
ما برنامه نویس هستیم: ایجاد یک انیمیشن
کیفیت تضمین شده رده:کامپیوتر ناشر:RISING STARS
واحد برنامه ریزی سال سوم ستاره های در حال ظهور از Scratch برای ایجادبازی اسکرچ یک کارتونی متحرک از شخصیت های طراحی شده توسط دانش آموزان استفاده می کند. این منبع شامل برنامه ریزی دقیق برای هر مرحله از درس است که برای همه گروه های فراگیران در نظر گرفته شده است.
در درس، دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه از ابزار رنگ در اسکرچ برای ایجاد یک اسپرایت و پس زمینه استفاده کنند. دانش آموزان با ترجمه یک استوری بورد به آموزش برنامه نویسی پیشرفتهمجموعه ای از دستورالعمل های متنی برای اشیاء گرافیکی یک انیمیشن ایجاد می کنند.
این برنامه ریزی دارای پیوندهای مفید، مراحل اصلی و پسوند بازی اسکرچو راهنمایی ارزیابی است.
کتاب درسی
ماجراجویی برنامه نویسی سوپر اسکرچ
کیفیت تضمین شده رده: محاسبات ناشر: فدراسیون گروه های جوانان هنگ کنگ
این منبع با هدف در سطح اولیه، مقدمهای برای Scratch ارائه میکند و شامل فعالیتهایی است که در آن کودکان در مورد Sprites و نحوه ایجاد برنامههایی که در آن حرکت میکنند و به روشهای مختلف واکنش نشان میدهند، یاد میگیرند. این جزوه اطلاعات پس زمینه ای در مورد Scratch و اصول برنامه نویسی ارائه می دهد. همچنین حاوی یکبازی اسکرچ راهنمای مصور برای دو فعالیت کلاس درس با استفاده از Scratch است که عبارتند از:
شکستن طلسم! - کودکان در مورد جن و مختصات و نحوه برنامه ریزی آنها برای انجام اعمال مختلف یاد می گیرند. آنها یاد می گیرند که چگونه برنامه ای را که ساخته اند اشکال زدایی کنند.
یک ادیسه فضایی! - بچه ها لباس های جدید طراحی می کنند و حرکات و واکنش های یک اسپرایت را برنامه ریزی می کنند، همچنین جلوه های مختلفی به آن اضافه می کنند.
برگه اطلاعات
کارت های خراش
کیفیت تضمین شده رده:کامپیوترناشر:COD CLUB
این مجموعه از دوازده کارت اسکرچ طراحی شده است تا راهی سریع برایبازی اسکرچ یادگیری نحوه کدنویسی با استفاده از زبان اسکرچ ارائه دهد. جلوی کارت به دانشآموزان توضیح میدهد که چه کاری میتوان انجام داد. پشت نحوه انجام آن را توضیح می دهد. هر کارت را می توان برای استفاده با دانش آموزان در اندازه A5 چاپ و تا کرد.
این فعالیتها شامل نحوه تغییر رنگ یک اسپرایت، حرکت دادن اسپرایت هنگام پخش صدا، تغییر جهت اسپرایت با استفاده از کلیدهای جهتدار، ایجاد یک اسپرایت برای گفتن چیزی، حرکت دادن اسپرایت به مکان دیگری در صفحه، اسپرایت را وادار به دنبال کردن ماوس کنید، در صورت لزوم اسپرایت را به دور خود بچرخانید، با جابجایی بین اسپرایت ها متحرک سازید، از تابع تصادفی استفاده کنید و امتیازی را در یک بازی حفظ کنید.
برگه فعالیت
خراش بدون بازی
کیفیت تضمین شده دسته: محاسبات
این منبع شامل یازده کاربرگ است که نحوه استفاده از برخی دستورات اولیه در زبان برنامه نویسی Scratch را توضیح می دهد. هر برگه نحوه تنظیم بلوک های مناسب در Scratch، نمونه ای از کاربرد آنها و تعدادی تمرین برای استفاده در کلاس را توضیح می دهد.
دستورات تحت پوشش عبارتند از:
• IF از یک متغیر و عبارت IF برای بررسی اینکه آیا متغیر دارای مقدار مشخصی است استفاده می کند.
• IF ELSE از یک ورودی و یک متغیر برای آزمایش کلمه خاصی که وارد شده است استفاده می کند.
• RNG از مولد اعداد تصادفی استفاده می کند.
• شاخه 1 نحوه استفاده از بلوک های پخش و دریافت را توضیح می دهد.
• انشعاب 2 ادامه برگه قبلی Scratch game حاوی مثال های بیشتر است.
• و استفاده می کند