سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان

اگر در برنامه نویسی تازه کار هستید، یا حتی شرو نرم افزار برنامه نویسی برای کودکانع به یادگیری زبان های مختلف کرده اید، احتمالاً با اصطلاح "برنامه نویسی شی گرا" (یا "OOP") مواجه خواهید شد.

 

انواع توضیحات فنی وجود دارد، اما امروز قصد داریم به تعریف برنامه نویسی شی گرا به روشی ساده بپردازیم.

 

برنامه نویسی شی گرا (OOP) به یکی از اجزای سازنده برنامه نویسی تبدیل شده است که جایگزین یا بهبود برنامه نویسی رویه ای می شود. در حالی که ایده سنتی تر برنامه نویسی نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  رویه ای عمل و منطق را در مرکز قرار می دهد، OOP از اشیاء و داده ها برای تولید نتایج استفاده می کند.

 

در ساده ترین سطح، OOP بر روی اشیایی که یک برنامه نویس می خواهد تغییر دهد به جای اقدامات مورد نیاز برای ایجاد آن تغییر تمرکز می کند. این امر باعث می شود برنامه نویسان آنالیز کد را آسان تر کنند و این اشیا در پروژه های دیگر قابل استفاده مجدد هستند.

 

اکثر زبان های برنامه نویسی  نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان مدرن مانند C++، Object Pascal، Java و Python برنامه نویسی شی گرا و برنامه نویسی رویه ای را با هم ترکیب می کنند، به این معنی که برنامه نویسی شی گرا به یک پیشرفت بسیار مهم در دنیای برنامه نویسی تبدیل شده است.

 

برنامه نویسی شی گرا برای یک دهه یا بیشتر مدل برنامه نویسی انتخابی بوده است. طراحی مدولار برنامه نویسی شی گرا به برنامه نویسان اجازه می دهد تا نرم افزار را در تکه های قابل مدیریت به جای مقادیر زیادی کد متوالی ایجاد کنند.

 

یکی از مزایای بزرگ برنامه نویسی  نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان شی گرا، مقیاس پذیری است که اشیا و تعاریف محدودیت محدودی ندارند. علاوه بر این، جداسازی داده‌های روش از مشکلات رایجی که در زبان‌های نرم‌افزار خطی قدیمی‌تر با آن مواجه می‌شوند، جلوگیری می‌کند. اگر یک اشکال در کد خطی ظاهر شود، می توان آن را از طریق یک سیستم ترجمه کرد و خطاهای زیادی ایجاد کرد که ردیابی آنها دشوار است. برعکس، یک برنامه OOP، با جداسازی روش و داده، در معرض چنین خطاهای پرتعدادی قرار نمی گیرد.

 

قبل از شروع: برنامه ریزی رویه ای

برای درک اینکه زبان برنامه نویسی شی  نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان گرا چیست، باید بدانید که چه چیزی جایگزین آن شده است. اولین زبان های برنامه نویسی رویه ای بودند - به این دلیل که برنامه نویس مجموعه بسیار خاصی از رویه ها را تعریف می کرد که رایانه انجام می داد.

 

قبلا روی کارت های پانچ رویه ها نوشته می شد. این مراحل داده‌ها را می‌گرفتند، دنباله‌ای از اقدامات را روی آن داده‌ها انجام می‌دادند و سپس داده‌های جدیدی تولید می‌کردند. زبان‌های رویه‌ای برای مدتی به خوبی کار می‌کردند (و برخی هنوز هم استفاده می‌شوند). اما وقتی می خواهید چیزی فراتر از یک توالی اولیه از مراحل برنامه ریزی کنید، مدیریت زبان های رویه ای ممکن است دشوار شود. اینجاست که برنامه نویسی شی گرا وارد عمل می شود.

 

هدف از برنامه نویسی شی گرا

بنابراین، برنامه نویسی شی گرا چیست؟

 

اولین زبان شی گرا (که عموماً به عنوان Simula پذیرفته شده است) مفهوم ا نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان شیا را معرفی کرد. اشیا مجموعه ای از اطلاعات هستند که به عنوان یک موجودیت منفرد در نظر گرفته می شوند.

 

ما در یک لحظه با یک مثال عمیق تر به معنای واقعی آن خواهیم پرداخت، اما ابتدا باید در مورد کلاس ها صحبت کنیم. کلاس ها کمی شبیه پیش اشیاء هستند. آنها حاوی لیستی از ویژگی ها هستند که وقتی تنظیم شوند به یک شی تبدیل می شوند.

 

بیایید برنامه نویسی یک بازی شطرنج را مثال بزنیم. ما می توانیم کلاسی به نام Piece داشته باشیم. در Piece لیستی از ویژگی ها داریم:

 

رنگ

اندازه

شکل

حرکت مجاز

 

 

یک شی به سادگی یک نمونه خاص از ی نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ک چیز متعلق به آن کلاس را تعریف می کند.

 

بنابراین ما می توانیم یک شی به نام WhiteQueen داشته باشیم. این شی برای هر چهار ویژگی (سفید، بزرگ، استوانه‌ای با شکاف‌ها، هر تعداد فاصله در هر جهت) تعاریف دارد. همچنین می تواند روش ها یا عملکردهایی داشته باشد.

 

چه چیزی این را بسیار بهتر از رویکرد رویه ای می کند؟

 

به طور خلاصه، زبان های برنامه نویسی شی گرا (مانند جاوا) سازماندهی داده ها و کدها را به روشی همه کاره تر برای پروژه های بزرگتر آسان می کنند.

 

برای بحث در مورد این موضوع با جزئیات بیشتر، چهار اصل برنامه نویسی شی گرا را پوشش خواهیم داد.

 

برنامه نویسی شی گرا: انتزاع

فقط به این دلیل که می خواهید از چیزی اس نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان تفاده کنید به این معنی نیست که باید بدانید چگونه کار می کند. برای مثال یک دستگاه اسپرسوساز پیچیده است. اما نیازی نیست بدانید که چگونه کار می کند. فقط باید بدانید که با فشار دادن "روشن" اسپرسو دریافت خواهید کرد.

 

همین امر در مورد اشیاء در برنامه نو Programming software for children یسی شی گرا نیز صدق می کند. در مثال شطرنج ما،