اسکرچ چیست؟
Scratch یک زبان برنامه نویسی گرافیکی است که توسط گروه "Lifelong Kindergarten" در موسسه فناوری ماساچوست طراحی شده است. کودکان می توانند با ایجاد ترکیبی از کدها ، برنامه های رایانه ای متنوعی از جمله انیمیشن ها ، داستان ها ، آلات موسیقی و بازی ها را ایجاد کنند. این کمی از برنامه نویسی معادل بازی LEGO است! ویرایشگر اسکرچ Scratch به کودکان امکان می دهد بدون نیاز به یادگیری زبان برنامه نویسی متنی ، مفاهیم کدگذاری را بیاموزند و پروژه های تعاملی ایجاد کنند. این بدان معناست که با استفاده از صفحه کلید یا به خاطر سپردن بعضی اوقات کدهای پیچیده ، سرعت آنها کاهش نخواهد یافت. اگر کودکی حساب Scratch داشته باشد ، می تواند پروژه های خود را به صورت آنلاین با انجمن Scratch به اشتراک بگذارد و مخاطب واقعی خلاقیت خود را به کودک ارائه دهد. از اسکرچ در بسیاری از مدارس به عنوان بخشی از برنامه درسی استفاده می شود. اسکرچ باز و رایگان است و کودکان می توانند از آن در خانه و همچنین در حین Code Club استفاده کنند. هنگامی که کودکان آماده می شوند می توانند زبانهای مبتنی بر متن مانند HTML & CSS یا Python را امتحان کنند ، اما امکانات زیادی برای توسعه مهارت های مهارت های آنها در ابتدا وجود دارد. استفاده از اسکرچ آنلاین یا آفلاین اسکرچ را می توان به صورت آنلاین از طریق یک مرورگر وب استفاده کرد یا می توان آن را برای استفاده آفلاین بارگیری کرد. در هر دو مورد مزایا و معایبی وجود دارد. با رابط آنلاین ، نیازی به نصب هیچ نرم افزاری در شبکه مدرسه نیست و این بدان معنی است که کودکان همیشه از آخرین نسخه موجود استفاده می کنند. همچنین ، کودکان می توانند به جای بارگیری مطالب برای پروژه شروع کننده و سپس باز کردن آن ، با کلیک روی پیوند به پروژه های Code Club Starter دسترسی پیدا کنند. کودکان دارای حساب Scratch می توانند همزمان کار خود را به اشتراک بگذارند و با استفاده از ویرایشگر آنلاین در انجمن Scratch شرکت کنند. ویرایشگر آنلاین برای صرفه جویی در کار به اتصال مستمر اینترنت نیاز دارد ، بنابراین اگر احتمالاً مشکلات اتصال ندارند نسخه آفلاین ممکن است راه حل بهتری باشد. ویرایشگر اسکرچ آنلاین کودکان می توانند از طریق https://scratch.mit.edu به رابط وب Scratch دسترسی پیدا کنند یا مستقیماً از طریق http://jumpto.cc/scratch-new پروژه جدید Scratch ایجاد کنند. ویرایشگر آنلاین با Flash کار می کند بنابراین باید بررسی کنید که کودکان به مرورگری مجهز به پلاگین Flash دسترسی دارند. نسخه وب Scratch را می توان با حساب Scratch یا بدون آن استفاده کرد. استفاده از منابع پروژه برخی از پروژه های Code Club شامل یک پروژه "مبتدی" با منابع هستند. هنگام استفاده از نسخه آنلاین ویرایشگر ، کودکان از یک لینک کوتاه شده برای بارگذاری پروژه شروع کننده در Scratch استفاده می کنند. اگر آنها به دنبال آنلاین دستورالعمل ها هستند ، فقط روی پیوند موجود در سند کلیک کنید. کودکانی که از حساب کاربری استفاده می کنند می توانند با کلیک بر روی "Remix" نسخه خود را از پروژه ایجاد کنند. کودکان بدون حساب هنوز می توانند نسخه ای از پروژه اصلاح شده را بارگیری کنند. ضبط و بارگیری هنگام استفاده آنلاین ازاسکرچ با حساب های کاربری ، کودکان می توانند کارهای خود را ذخیره کنند. همچنین تا زمانی که کودکان بتوانند کار خود را از طریق شبکه محلی یا کارت حافظه USB ذخیره کنند ، می توان از Scratch بصورت آنلاین و بدون حساب کاربری استفاده کرد. کودکان از طریق File Download به رایانه شما می آیند تا کار خود را ذخیره کنند و File File را از رایانه شما برای ادامه کار در یک پروژه وارد می کنند. نکته: درصورتی که کودک به جای وارد کردن پروژه ، سهواً بارگیری کند ، ارزش تهیه نسخه پشتیبان از پروژه ها را دارد. ویرایشگر اسکرچ آفلاین ویرایشگر اسکرچ آفلاین باید بارگیری و روی دستگاه نصب شود. کودکان باید به فضای ذخیره سازی محلی دسترسی داشته باشند تا بتوانند کار خود را پس انداز کنند. اگر دسترسی به اینترنت دارید ، اگر کودک حساب کاربری داشته باشد ، می توان از طریق ویرایشگر آفلاین پروژه ها را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشت. استفاده از منابع پروژه هنگام کار آفلاین با ویرایشگر ، کودکان می توانند با استفاده از یک میانبر URL پروژه شروع کار خود را در پوشه Downloads خود بارگیری کنند ، سپس آن را در Scratch باز کنید. اگر کودک به اینترنت دسترسی ندارد ، یک داوطلب باید پروژه شروع کننده را از قبل بارگیری کند و به کودکان بگوید که پروژه در کجا قرار دارد. ضبط و بارگیری هنگام استفاده از نسخه ویرایشگر اسکرچ ، کودکان از Save (یا Save) برای ذخیره یک نسخه از پروژه و Open استفاده می کنند تا بتوانند پروژه ای را برای ادامه کار خود بارگذاری کنند. کودکان همیشه نیاز خواهند داشت قادر به ضبط در شبکه محلی یا روی کلید USB باشد.